‟Customers who complain are the company’s best friends”
(Nirmalya Kumar, Prof. of Marketing, London Business School)
Alig több mint egy éve nyitottunk.
Régimódinak tartottuk az ÁSZ kantinját, egy mindenben nyugati színvonalú éttermet és kávézót szerettünk volna létrehozni, olyan helyet amelyik méltó a cég kultúrájához.
645,- forintért adtunk egy menüt, blogot nyitottunk hogy a legközvetlenebbül fogadhassuk a visszajelzéseiteket. Sok apró hibát elkövettünk amire ti felhívtátok a figyelmünket; folyamatosan korrigáltunk, és komolyan hiszünk benne hogy az esetek döntő többségében sikerült is javítanunk a szolgáltatásunk minőségén.
Körülbelül két hónapja óriási fluktuációval küzdünk. Ennek okait – bár nagyon szívesen megtennénk – nem osztjuk meg részleteiben veletek: egy optimális világban ezeket a problémákat nekünk kell megoldanunk és nektek csak a stabil minőséget szabad érzékelnetek.
Minden nap azon dolgozunk, hogy olyan csapattal álljunk elétek amelyik minden elvárható igényt ki tud elégíteni, hiszen ismerjük a vendéglátóipar elsőszámú törvényét: a vendégnek mindig igaza van.
Az a helyzet, hogy peacedoor kommentje teljesen jogos: a legrosszabbkor voltunk kénytelenek árat emelni. Az alapanyagárak nem ritkán 50-60%-kal drágultak az elmúlt évben, a chipsadó sem segített, az üzemanyagárakat ismeritek… Az elmúlt két hónap változékony minőségét elismerjük és még egyszer megismételjük: keményen dolgozunk rajta, hogy ezen változtassunk. A ti egyre erősődő ütemű felháborodásotok azonban az új áraknak szólt. A rosszindulattal nagyon nehéz bármit is kezdenünk. A jogos kritikát elfogadjuk, ha hibázunk azt elismerjük.
Ezért állunk most egy kicsit tanácstalanul a rengeteg méltatlanul szélsőséges bejegyzéssel szemben. Határozott terveink vannak, de ehhez a ti türelmetekre és segítségetekre is szükségünk van.
A tartalmi kérdéseket illetően: üzleti modellünk fő törekvése, hogy jó minőségű ebédet adhassunk nektek elfogadható áron. A 745,- forintos menüvel versenyképesnek érezzük magunkat. Hiszünk a piac törvényeiben: ha bárki úgy érzi hogy jobb ár/érték arányt talál máshol, az onnan fog jól lakni. Mindenestre az általatok belinkelt megoldások – azonos feltételek mellett – egyike sem olcsóbb megoldás.
A többi árral kapcsolatban pedig végképp álljuk a szabad verseny kihívását: árképzésünket egyszerűen alárendeltük a menü kedvező áron tartásának. Ha valaki ezzel nem ért egyet, és kulturált kommunikációt folytat (nem pedig trollkodik, vagy egyszerűen csak zsidózik) szívesen beszélgetünk vele: az elmúlt egy év konstruktív hozzászólásaiból tényleg sokat tanultunk.
Szóval a csapatot fejlesztenünk kell, a folyamatokat fejlesztenünk kell, és ezt is tesszük. Aki nem való közénk, attól megválunk és nagyon reméljük hogy hamarosan egy új, és végre stabil személyzettel állhatunk ki. A kasszarendszer szállítójával közösen dolgozunk azon, hogy a kasszát a lehető leggyorsabban lehessen ütni, a csapat flegma, nem elég kedves tagjait folyamatosan cseréljük le, szabályokat vezetünk be az adagok mennyiségének állandóságára és a többi és a többi.
Amíg mi ezeken dolgozunk a türelmeteket, a megértéseteket és az észrevételeiteket kérjük. Tegyétek lehetővé, hogy újra abban a hangulatban dolgozhassunk amiben a nyitás utáni 9-10 hónapban tehettük. Mert jó volt veletek, a segítségetekkel fejlődni, és szerintünk ez meg is látszott a munkánkon.
Üdvözlettel,
az eat IT vezetése