eat IT

eat IT

Csöröge, közkívánatra

2010. szeptember 15. - eatit

Kértétek a pár hete a menüben szereplő csörögefánk receptjét, íme:

10 adag

  • 40 dkg liszt
  • 4 tojás sárgája
  • 1 csipet só
  • 10 dkg porcukor
  • 4 cl rum, vagy rumaroma
  • 1,5 dl tejföl
  • 3 g sütőpor

Az öntet:

  • 30 g baracklekvár
  • 2 cl barackpálinka, alaposan elkeverve

a lisztet, cukrot, sütőport, és a sót, egyenletesen össze kell keverni, a többi anyagot utána hozzá kell adni. Amikor kellemesen lágy a tészta, 3 miliméter vastagra kell nyújtani, rombuszokat formázni belőle, azokban egy öt centis metszést ejteni, amin áthúzni az egyik sarkot, és tűzforró, bőséges olajban kisütni.

A bejegyzés trackback címe:

https://eatit.blog.hu/api/trackback/id/tr542293940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.09.15. 09:03:14

Csillagaim, a csöröge nem élesztővel készül.
A hozzávalókban nincs is, de az elkészítés leírásánál valahogy belekerült...
Jaj, de figyelmetlenek vagyunk. :-(

szeretekenni 2010.09.15. 13:53:53

SZERETNÉNK TARTÁRMÁRTÁST!!!!
Azt mondta a szakács ma délben, hogy ide írjam ki, akkor van esély rá.
Kiírtam.
Ha más is szeretne a rántott ehhez-ahhoz, akkor írja ide más is, hátha nekünk elhiszi az illetékes.
A szakács hiába mondja :(
Pedig ő találokozik velünk minden nap, ő ismeri a kívánságainkat. Kellene hallgatni rá :) - szerintem

R/T 2010.09.15. 20:46:57

Tatárbifsztek kivitelezhető ilyen formában? :$

eatit 2010.09.16. 07:48:31

@kekecke: javítva, a leírásban élesztő lett a sütőporból, kösz
@szeretekenni: ok, vettük
@R/T: hú, utánakérdezek, megértem, jó az

( : : ) 2010.09.16. 12:29:01

Nekem is azt mondták, hogy szóljak itt tartár ügyben :) Megtettem...jó ötlet lenne :)és az is, ha a napi menü mellett lenne mindig vagy rántott sajt, vagy rántott csirke vagy valamit tuti biztos, hogy mindenki szeret, még akkor is, ha a menü nem jön be :)

Zosa7 2010.09.16. 12:40:20

Tartármártás az kell! Meg Erős pista is jó lenne!

szeretekenni 2010.09.16. 13:24:37

Köszi a tartárt :) !!!
Köszi az ebédet, finom volt és 645.- ért szertintem nagyon korrekt.
Tartáradag túl nagy. Tudom, hogy csak kedvességből, de a felét sem tudtam elfogyasztani. Viszont elajándékoztam.
Felezzétek meg, lécci, akkor hátha Csabi is fog venni :)
Köszi

csaba.lakatos 2010.09.16. 13:30:17

@szeretekenni: Így van! :) Fele ennyi fele ennyiért tökéletesen lég lenne.
Az ebéd megint nagyon finom volt és a tálcák sem voltak "retkesek". :)

eatit 2010.09.16. 13:59:10

@szeretekenni: szivesen! ok, visszaveszünk.
ha holnap valaki kevésnek találja, hivatkozhatunk rád? :)

szeretekenni 2010.09.16. 14:41:19

@eatit: persze, simán. De holnap pont nem leszek a vendégetek.
Fele ekkora adag 50 Ft-ért be fog jönni! Tuttti!
Ja, és véletlenül került a csörögéhez a tartár! Tévedésből.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.09.21. 09:49:05

A hétvégén legyártottam a recept alapján a csörögémet. Hát mit mondjak... isteni volt! Pillanatok alatt elfogyott, alig tudtam pár darabot saját magamnak megmenteni. :-D
Köszi a receptet!

Ja, és még valami: nekem majdnem 40 darab lett, és nem is kicsik. Az adag nálatok 2 darabot jelent? Bár akkor is több volt...
Na mindegy, nagyon finom volt. Még egyszer köszönöm!
süti beállítások módosítása